V predošlom blogu sme snáď všetci pokorne uznali, že aplikácie sa stávajú nevyhnutnosťou v našom každodennom živote.
Múdre hlavy sa rozhodli tento fakt využiť vo svoj prospech, resp. v prospech svojej firmy. A tak denno-denne prichádzajú na trh nové aplikácie, ktorých konečným cieľom je budovanie imidžu značky a podpora predaja.
Firma, ktorá ide s dobou, už nejednu takúto aplikáciu má, prípadne minimálne nad tým rozmýšľa. Chce to však skvelý a originálny nápad. Aplikácia musí zaujať cieľovú skupinu a hlavne musí priniesť peniaze. Možno toto je kameň úrazu v spoločnostiach, ktoré sa zatiaľ neodhodlali do toho investovať. Sú iné marketingové nástroje, ktoré sú odskúšané, fungujú na cieľovku a tak načo riskovať a púšťať sa do niečoho nového...
Veľkou chybou je, ak firma presunie budget z osvedčených mediálnych nosičov do webovej či mobilnej aplikácie. Spraví tak prvý aj posledný krát, pretože rýchlo zistí, že to bola chyba. Každá aplikácia si vyžaduje zvlášť budget, neslúži ako náhrada. Aplikácia ide ruka v ruke s ostatnými online, ale aj offline nástrojmi a nimi ju treba podporiť.
Jediné, čo sa zmení, je myšlienka komunikácie. To, že máte novú aplikáciu, povedzte celému svetu. No dobre, tak aspoň cieľovej skupine.
Už nehovorte, že ste najlacnejší, najrýchlejší, najkvalitnejší. Hovorte, že máte novú apku. A ak o vašej užitočnej, zábavnej a jednoduchej apke budú všetci vedieť, tak blahoželám. Práve ste sa totiž dostali do ich smartfónov.