Keďže máme radi rôzne podobenstvá, aby sme vám informácie servírovali v ľudskej reči, dnešný blog bude znovu v tomto štýle. Poznáte tento názor:
„Facebook je zbytočný žrút času, nechápem, ako tam môžu všetci chodiť a tráviť tam hrozne veľa času, ja sa tam neprihlásim a nebudem pri tom vysedávať, budem iný a budem ho ignorovať v práci aj v súkromí.“
Je to v poriadku, pokiaľ to vyhlási štátny zamestnanec, ktorý 8 hodín denne pracuje v úrade a keď príde domov, jeho práca ho ďalej nezaujíma. U podnikateľa je to trošku úsmevné. Je to ako keby odmietal mať stánok na predaj jeho výrobkov uprostred tržnice v sobotu doobeda, kam sa presunú ľudia z polovice mesta, trávia čas nakupovaním, sú žhaví ovoniavať, ochutnávať a vzápätí o tom hovoriť so svojím okolím. Chcú všetkým povedať, čo priniesli domov, čo sa im páčilo, čo malo skvelú cenu a aj to u koho takto dobre nakúpili. Je to ako keby sa sám podnikateľ stránil zákazníkov. Nečudo, že mu biznis stojí, keď ignoruje miesta, kde všetci trávia veľa času a väčšina z nich je ochotná nakupovať. Každopádne je dobré mať svoj predajný stánok, ľudí lákať na svoje skvelé produkty, neustále ich informovať o tom, čo máte nové. Mimochodom, nepoznáme žiadnu štatistiku, ktorá by hovorila o tom, že ľudia, ktorí trávili veľa času na FB nejako schudobneli a naopak tí, ktorí sa mu vyhýbajú, že by za ten čas zarobili extrémne veľa peňazí. Dokonca máme také indície, že je to presne naopak.