BODKA

Kto prvý nájde Product Placement v Búrlivom víne...

Product placement je umiestnenie reklamy do audiovizuálneho diela, filmu, klipu, do hry, či aplikácie, za účelom zisku. Skrátka, má to byť skrytá reklama, divák ju má vnímať podvedome a cez svoju obľúbenú postavu si má produkt alebo službu obľúbiť.

Je veľa spôsobov, ako umiestniť produkt či službu do deja, no zdá sa mi, že na Slovensku akosi nemáme cit pre tak zvané. "odťál - poťál". Vieme, ako to je v našom milovanom štáte s podporou umelcov, takže je samozrejmé, že niektoré audiovizuálne diela by bez predaja product placementu nikdy nevznikli.

Ale prečo musia postavy ospevovať ten Hyundai pred tým, ako si do neho sadnú? A musia všetky dôležité rozhovory v nemocnici prebiehať práve pred vývesnou tabuľou Dôvery? Nedá sa to spraviť trošku nenápadnejšie? (Dá. Veď v amerických filmoch im to žeriem aj s naviakom. Väčšinou.)

Pravdou je, že zakomponovanie produktu do filmu či seriálu, si vyžaduje nápad a vhodnú situáciu v deji. Sú však aj herci, ktorých uznávam na divadelnom javisku, no pri scéne s product placementom radšej rýchlo prepínam, aby som nezmenila názor na toho - ktorého herca.

Mám pocit, že skrytá reklama na Slovensku nie je v skutočnosti skrytá, neviem však, či to je necitlivým výberom scén a produktov, pretlakom zadávateľov, alebo neprofesionálnym podaním zo strany našich hercov. Čo myslíte?

Zdieľaj na FB